Zbierku starej kresby a grafiky tvorí viacero súborov. Jedným z nich je aj súbor vedút Prešporka, dnešnej Bratislavuy. Tvorí ho množstvo pohľadov na panorámu mesta, mestský interiér, ulice, námestia či budovy, ktoré umožňujú mapovať mestskú topografiu, rôzne témy a udalosti, akými boli napríklad korunovácie uhorských panovníkov. Najstaršie diela sa datujú do polovice šesťdesiatych rokov 16. storočia a viažu sa na prvú korunováciu v Prešporku v roku 1563. V dielach zo 17. storočia dominujú bojové a vojnové výjavy súvisiace s tureckým ohrozením. Turecké vojny vyvolali veľký záujem o vyobrazovanie pevností ako Komárno, Nové Zámky či Pápa. Kolekcia diel s námetom bojov a obliehania uhorských miest pochádza ešte zo zbierky získanej od prešporského zberateľa talianskeho pôvodu, inžiniera Eneu Graziosa Lanfranconiho. Osemnáste storočie charakterizujú barokové a rokokové pohľady na mesto v rozmerných, ale i drobných medirytinách a leptoch od Friedricha Bernharda Wernera, Martina Engelbrechta, Sebastiana Zellera a iných. Početne najzastúpenejšie je 19. storočie, ktoré pokrýva širokú škálu techník a štýlov rôznych autorov, napríklad Carla Bschora, Józsefa Antala Lántza, Jozefa Trentsenského, Franza Josefa Sandmanna, Josepha A. Groitscha a iných. Pohľady siahajú od romantických vízií až po realistické zobrazenia, krajinné panorámy, námestia a ulice.
V zbierke sa nachádza aj rozsiahla kolekcia portrétov. Najstaršie pochádzajú z konca 16. a začiatku 17. storočia. Za zmienku stojí najmä súbor mezzotínt Johanna Jacoba Haidna a Bernharda Vogela podľa barokového portrétistu Jána Kupeckého, ktorých väčšina pochádza zo zbierky profesora Šafaříka. Z 19. storočia je unikátny album grafických profilových portrétov od Ferdinanda von Lütgendorff-Leinburga nazvaný Magyar Pántheon, ktorý vznikol v rokoch 1826 až 1828 v Prešporku. Významná je aj kolekcia portrétov habsburských panovníkov či aristokracie, rôznych príslušníkov šľachtických rodín, kňazov a cirkevných hodnostárov. Súčasťou zbierky sú aj diela flámskej, holandskej, talianskej a nemeckej proveniencie, ktoré jej dávajú punc nadregionálneho významu.
Kresba tvorí len nepatrnú, ale dôležitú časť zbierky. Okrem niekoľkých výnimočných ukážok barokovej kresby z 18. storočia sa zachovali viaceré skicáre, náčrty či architektonické kresby od osobností tvoriacich v Prešporku do konca 19. a začiatkom 20. storočia, napríklad Andreasa Majscha, Alojza Rigeleho, Karla Feiglera, prvého kustóda Múzea mesta Bratislavy Jozefa Könyökyho a iných.